Jaisalmer en Bikaner

16 oktober 2016 - Bikaner, India

Namasté lieve mensen,

Ik zit nu in Bikaner en vertrek vanavond naar Amritsar naar de Golden Temple.

Na Delhi zat ik in Jaisalmer voor een kleine week. hier heb ik echt een toffe tijd gehad. Ik kan wel zeggen dat ik hier daadwerkelijk een beetje geland ben. Ik heb hier even tijd voor mezelf genomen. Niet als een gek alle bezienswaardigheden afgegaan. Het was een fijne plek waar ik verbleef met een mooi dakterras die uitkeek op de fort van Jaisalmer.
Één van de nachten heb ik met kamelen in de woestijn geslapen. Na een kamelentocht kwamen we aan in de woestijn. Ik moet zeggen het is een beetje pijnlijk zo rijden op een kameel maar het uitzicht is het waard haha. En de sterrenhemel was echt heel mooi. Op andere avonden in de woestijn heb ik een heleboel vallende sterren gezien. Heel veel wensen gedaan :) . Naast de woestijn was de zonsondergang bij de Cemetry van Jaisalmer echt bijzonder. Ik zou daar uren kunnen blijven zitten. Het is geen gewone begraafplaats zoals bij ons. Maar er zijn meerdere open gebouwen geplaatst, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen zie de foto's :)

In Jaisalmer heb ik ook een travel buddy gevonden, Andrea uit Hongarije. We willen allebei naar Amritsar en daarna naar het noorden dus dachten dan kunnen we mooi samen verder reizen. Na een fijne tijd in Jaisalmer zijn we verder gegaan naar Bikaner.
Hier heb ik een iets mindere tijd. Alles hier zit een beetje tegen haha. Andrea reist zo goedkoop mogelijk omdat ze nog heel lang wil reizen dus werkt zij bij de hostels en geusthouses waar ze verblijft voor onderdak en eten. Ik dacht ja waarom niet dan doe ik gewoon mee, paar uurtjes werken en dan de rest van de dag vrij. Is toch gezelliger samen. Bij de geusthouse aangekomen was het wel even drie keer slikken. Het is wel erg primitief en niet heel erg clean. En het werken staat me ook een beetje tegen haha. Maar goed het is maar voor een paar daagjes. Tegelijkertijd heb ik de eerste paar dagen last van mijn buik (gaat nu beter :)) en Andrea van haar kies. We zijn hier naar een tandarts geweest en het blijkt toch erger te zijn dan verwacht. Ze moet als ik het goed begrepen heb een wortelkanaalbehandeling ondergaan en dat is niet zo fijn in een onbekend land. Hierdoor scheiden onze wegen weer. Zij wil naar een tandarts in Delhi daar zijn er net wat meer dan waar we heen gaan. Zij wou niet dat ik mijn plannen omgooide vanwege haar dus ik heb uiteindelijk besloten om alleen verder te gaan naar Amritsar. Het had zo moeten zijn dat ik alleen verder ga.
Heb echt heel veel zin om verder te gaan, het is hier echt niks voor mij.

In Bikaner nog naar de ratten tempel geweest. Ik had verwacht dat ik mijzelf wel over die ratten heen kon zetten, maar eenmaal binnen in die tempel wist ik niet hoe snel ik er weer uit moest zijn. Het stinkt, er is overal poep en bah. Dus niet heel veel van de tempel gezien haha.

Na een paar daagjes in Amritsar wil ik naar Dharamsala en Rishikesh. Kan niet wachten op het noorden :)
Maar eerst een busrit naar Amritsar overleven, ben benieuwd haha.

Lieve knuffels,

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen:
    16 oktober 2016
    Super leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier bij je volgende avonturen :)
  2. Kim:
    16 oktober 2016
    Wauw echt mooie foto's en leuke verhalen! Geniet ervan sjattepoemel! X