Aangekomen in Delhi

6 oktober 2016 - Delhi, India

Hallo iedereen,

Hier ben ik dan al een paar dagen in Delhi. Vandaag vertrek ik aan het eind van de dag naar jaisalmer richting de woestijn.

Mijn vlucht naar New Delhi verliep goed. Vanaf het vliegveld een taxi genomen naar het hostel. En ja het is precies zoals ze zeggen ze rijden er als gekken. Er staan strepen op de weg maar serieus ik weet niet waarom, drie baans is hier gewoon vierbaans. Dat krijgen ze hier voor elkaar haha. Echt alles rijdt door elkaar scooters, tuktuks, auto's, alles en dan zie je nog af en toe een koe ertussen of een olifant langs de weg. Het gaat er uiteindelijk om wie het hardst toetert volgens mij. Dat doen ze hier continu als ze er langs willen.

Eenmaal bij het hostel aangekomen schrok ik wel even het is hier zo anders. En het ziet er van buiten aardig verpauperd uit. In heel de stad eigenlijk. In het hostel zelf zijn ze erg vriendelijk dus dat maakt het allemaal weer goed. Smiddags gelijk maar naar buiten gegaan en de dichtstbijzijnde mall opgezocht om zo de buurt een beetje te verkennen. Een weggetje lang met allemaal streetfood kraampjes en winkels. In NL zou dit een voetpad zijn maar hier rijden dus ook scooters, tuktuks en riksja's (als ik dat goed schrijf), als ze toeteren moet je gewoon opzij dat is de regel haha. Iedereen staart wel een beetje als ik daar alleen loop. Ik weet niet of ik mij nu heel erg veilig voel wanneer ik alleen op pad ga, maar in principe staren ze alleen maar haha.

De volgende dag New Delhi een beetje verkend. Samen met twee anderen naar de Lodhi Gardens en de India Gate geweest. Bij de India Gate wilden voor het eerst Indiase mensen met mij op de foto ik ben gewoon een celebrity haha. Echt grappig! Later ook nog naar de Red Fort geweest die is echt groot. De afgelopen dagen nog naar de humayun's tomb geweest. Dat is de voorloper op de Taj Mahal en natuurlijk naar de Taj Mahal geweest die wel echt heel mooi is van de buitenkant alleen is het er echt heel toeristisch. De Agra Fort nog bekeken, vond ik persoonlijk indrukwekkender dan de Red Fort. Gisteren ben ik naar de Lotus Temple geweest die is echt heel mooi, de architectuur van de temple vond ik echt bijzonder. Binnen was echt een soort rust, er werden ook gebeden opgezegd, heel mooi. Ook de Akshardam Temple was heel bijzonder hier mochten geen camera's of telefoons naar binnen. Dat maakte het misschien nog wel meer bijzonder, je kon niet anders dan gewoon kijken en genieten. Echt een hele mooie tempel van binnen is bijna alles van marmer en staan er gouden beelden. Savonds was een water en licht show echt super mooi gedaan. Het was echt fantastisch om te zien hoe alle Indiërs helemaal in de show op gingen echt bijzonder.

Ik ben dus voornamelijk langs de highlights gegaan van Delhi. Hierna ga ik naar Jaisalmer en ga ik proberen een woestijn tocht te maken van twee dagen met een kameel.

Ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal best overweldigend is. Zo'n drukke stad of wel land. Het reizen opzich en alleen. Soms voelt het nog wat eenzaam ondanks ik met heel veel mensen ben. Het is allemaal voornamelijk even wennen.

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat in Nederland.

Dikke knuffel voor iedereen!

1. Kim:
    6 oktober 2016
    Wauw lady! Wat een mooie foto's, mooie gebouwen daar, en leuk je verhaal te lezen! Ik herken wel een aantal dingen van mijn reis:)
    Je zult van alles gaan voelen en ervaren, maar je hebt het gedaan! ;)
    Super fijn om te horen dat alles goed gaat en geniet vooral!
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal x Kim
  2. Butcher:
    7 oktober 2016
    Veel plezier Roos- het zal je goed doen :-)